CG Live

Vaš pogled na grad

Počela obuka u okviru projekta „Promovisanje internacionalizacije privrede Crne Gore sa fokusom na MSP“

Ministarstvo ekonomskog razvoja,u saradnji sa Privrednom komorom Crne Gore, u okviru projekta „Promovisanje internacionalizacije privrede Crne Gore sa fokusom na MSP“, otvorilo je danas trodnevnu obuku za mala i srednja preduzeća koja će se održati u periodu 2-4. februar 2022. godine u prostorijama Privredne komore Crne Gore.

Trodnevna obuka u okviru programa jačanja kapaciteta pokriva teme iz oblasti:

Biznis planova za izvoz na strano tržište;
Procjene ciljnih tržišta – Razvoj strategije izvoznog marketinga i
Strategije za ulazak na strano tržište i marketinški planovi.
Mala i srednja preduzeća suočavaju se sa raznim izazovima pri pozicioniranju na strano tržište, kao što su: nedostatak informacija o tržištu, izazovi u nalaženju potencijalnih potrošača i partnera, kompleksnost potrebnih procedura kao i harmonizacija sa inostranim zakonskim okvirima i propisima.

Generalna direktorica u Ministarstvu ekonomskog razvoja, Olivera Vukajlović otvorila je trodnevnu obuku naglasivši da mala i srednja preduzeća u Crnoj Gori treba da prepoznaju izvoz kao svoj prioritet u poslovanju, i da obezbijede neophodne uslove i odgovore konkurenciji na domaćem tržištu i istovremeno izazovima jedinstvenog tržišta Evropske unije i globalnog tržišta.

U vezi sa tim direktor Sektora za obrazovanje i kvalitet Privredne komore, Mladen Perazić istakao je da je jedan od najvećih izazova ekonomije Crne Gore jeste visok deficit spoljno trgovinskog bilansa, koji je izmedju ostalog, rezultat i nedovoljno iskorištenih privrednih potencijala i mogućnosti na medjunarodnom tržištu.

Projekat „Promovisanje internacionalizacije privrede Crne Gore sa fokusom na mala i srednja preduzeća“, finansiran iz EU-IPA II fonda, ima za cilj da se pozabavi upravo tim pomenutim izazovima.

Cilj projekta i ovih obuka jeste da se unaprijede vještine i znanja na temu izvoza. Unapređenje promocije i vještina u sektoru agro-prehrane i proizvodnje, kroz promociju malih i srednjih preduzeća i proizvoda iz Crne Gore, kao i unapređenje izvoznih kapaciteta i vještina malih i srednjih preduzeća, kako bi se osigurao njihov izvozni potencijal i integracija na inostrano tržište.

Sva zainteresovana preduzeća mogu se prijaviti u online formatu – preko Zoom aplikacije.

Registracioni LINK za prijavu na temu: Procjena ciljnih tržišta–Razvoj strategije izvoznog marketinga – 03.02.2022

Registracioni LINK za prijavu na temu: Strategije za prodor na strano tržište i marketinški planovi -04.02.2022