CG Live

Vaš pogled na grad

Dan jedinstvenog evropskog broja za pozive u hitnim situacijama “112”

Dan jedinstvenog evropskog broja za pozive u hitnim situacijama “112” obilježava se 11. februara u cilju skretanja pažnje javnosti na važnost sigurnosti i bezbjednosti u Evropi, kao i na značaj postojanja ovog broja, posredstvom kojeg građani mogu dobiti pomoć u različitim hitnim situacijama.

Sistem 112 je sistem za prijem svih vrsta hitnih poziva utemeljen na jedinstvenom evropskom broju “112”, uvedenom Odlukom Vijeća evropskih zajednica 1991. Godine. Ovaj broje je jedinstvena ulazna tačka za sve hitne pozive i ovim putem građani i turisti koji su na proputovanju kroz EU mogu dojaviti svaku hitnu situaciju u kojoj su ugroženi ljudski životi, imovina ili životna sredina, čime se maksimalno skraćuje vrijeme reagovanja i unapređuje kvalitet odgovora nadležnih hitnih službi.

Broj “112” predstavlja značajan resurs sistema zaštite i spašavanja Crne Gore koji je uveden 2008.godine, a na sadašnjoj platformi funkcioniše od oktobra 2015. godine na čitavoj teritoriji zemlje. Operativno komunikacioni centar 112 (OKC 112) na jedinstvenoj platformi funkcioniše kroz tri centra raspoređena u Podgorici, Bijelom Polju i Baru.

Osim prepoznatljivih hitnih službi – policije, službi zastite i spašavanja i hitne medicinske pomoći, OKC 112 pri pružanju pomoći angažuje i brojne druge službe ili operativne snage koje su svojom djelatnošću vezane za sistem zaštite i spašavanja (Vojska, Uprava pomorske sigurnosti, Gorske službe spašavanja, ronioci, lovci, kajakaši I dr).

Iz godine u godinu građani prepoznaju značaj broja “112” na šta ukazuje i broj od 219.374 ostvarenih poziva u 2021.godini, od čega je u 10.264 slučajeva bio neophodan angažman raznih hitnih službi.

U 2021. godini 79 osoba je spašeno preko poziva na broj “112” u 46 akcija spašavanja kojima je koordinirano iz OKC 112, od kojih 21 crnogorskih i 58 stranih državljana.

Uvođenjem broja “112” Crna Gora je, na svom evropskom putu, ispunila obavezu koja je sa stanovišta bezbjednosti značajna za sve njene građane, a pogotovo za turiste koji u nju dolaze i kojima uliva sigurnost i osjećaj bezbjednosti.

U prethodnom periodu, pored samog unapređenja sistema i uvođenja novog servisa za građane “e-Call”, radilo se i na podizanju svijesti crnogorskih građana o značaju broja 112 kroz razne vidove edukacije.

Da još jednom podsjetimo, broj “112” je u funkciji 24 časa, sedam dana u nedjelji, 365 dana u godini, a sposobnost primanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, italijanski, ruski i albanski ) značajna je podrška u naporima predstavljanja Crne Gore kao poželjne turističke destinacije.