CG Live

Vaš pogled na grad

Nove digitalne usluge za građane od početka godine

Elektronske usluge kao što su registracija rođenja, smrti, promjena adrese prebivališta uz korišćenje nove lične karte, plaćanje poreza na imovinu i prijava sklapanja braka na nivou Glavnog grada, građani će moći da se koriste početkom godine. To je najavila šefica Odsjeka za portale i servise u Ministarstvu javne uprave, digitalnog društva i medija, Vesna Simonović, gostujući u Bojama jutra na Televiziji Vijesti.

Ona je kazala da, zajedno sa UNDP-jem, učestvuju u realizaciji više projekata koji će doprinijeti boljoj, efikasnijoj, efektivnijoj javnoj upravi, a sve u cilju zadovoljavanja potreba građana i privrede.

„Proces digitalizacije je kompleksan proces, koji iziskuje određeno vrijeme i u prethodnom periodu je veliki pritisak bio na ICT sektoru. Elektronske usluge kao što su registracija rođenja, smrti, promjena adrese prebivališta uz korišćenje nove lične karte, plaćanje poreza na imovinu i prijava sklapanja braka na nivou Glavnog grada, građani će moći da koriste početkom godine“, kazala je Simonović.

Svi servisi koji budu razvijeni i sa Glavnim gradom kasnije će, kako je kazala, biti implementirani na druge lokalne samouprave, kako bi se sklonio digitalni jaz kada je u pitanju razvoj sjeverne, južne i centralne regije.

„Sa UNDP realizujemo i projekat E-usluge i digitalna infrastruktura kao mjera odgovora na Covid 19 i njegova primjena je počela ove godine i traje naredna 24 mjeseca. Kroz taj projekat imamo još 10-15, drugih prioritetnih usluga, koje se odnose i na građane i na biznis sektor i koje bi trebalo da se implementiraju do 2023. godine. Potrudićemo se da obezbijedimo elektronski upis u đačke i studentske domove, elektronsku registraciju nevladinog sektora, elektronsku prijavu i odjavu zaposlenih, elektronsko zapošljavanje u javnoj administraciji na centralnom i lokalnom nivou, podnošenje zahtjeva za lična dokumenta“, navela je Simonović.

Pojasnila je da digitalizacija podrazumijeva reorganizaciju poslovnih procesa, prije svega javne administracije, uz korišćenje alata i tehnologija.

„Ako želimo digitalnu transformaciju moramo krajnjeg korisnika i zadovoljenje njegovih potreba staviti u centralno mjesto. MJUDDM, zajedno sa svim drugim resornim organima i zainteresovanim stranama, u prethodnom periodu je aktivno radilo na donošenju i usvajanju dva strateška dokumenta, koja će doprinijeti procesu digitalizacije kroz uspostavljanje novih digitalnih rješenja kako bi poboljšali kvalitet života građana i biznis sektora sa jedne strane, ali radimo i na optimizaciji poslovnih procesa javne administracije“, objasnila je Simonović.

Poručila je da žele da osvijeste građane i biznis sektor o značaju digitalnog procesa, zbog čega će kroz posebnu komunikacionu kampanju doći do svakog pojedinca da bi se povećala informisanost o značaju digitalizacije, njenoj svrsishodnosti i koristi za svakodnevni život.